Klachtenregeling
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij ons als verloskundig hulpverlener. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met ons aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.
Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.
Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris . Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Wij zijn aangesloten bij het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Je kunt contact met hen opnemen via Klachtverloskunde tevens telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl
Als je met bemiddeling van de klachtenfunctionaris er nog niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. De Geschilleninstantie Verloskunde kan een schadevergoeding toekennen tot maximaal € 25.000,-.
Secretaris Geschilleninstantie Verloskunde:
Elsemarie van Mackelenbergh
073 – 689 18 90 evanmackelenbergh@knov.nl
Verdere informatie treft je aan in de folder:
Klachtenregeling KNOV, voor cliënten en hun naaste